Google
În bazinul Dornelor
Vizualizări: 1593 | Comentarii: 15 | Voturi: 6 | Trimiteri: 0 | Vizionat în urmă cu o zi
Se actualizează...
   
6 6
0
În bazinul Dornelor - Călători pierduţi în timp, într-un tren arhaic, fabricat în 194010106
Durata: 53sec
Adăugat: 10 iunie 2011
Secţiunea: Călătorii

Distribuie - Share & Embed

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos.
Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.
Superb!
trimis de MISHU88 în urmă cu 14 ani
Superb articol, felicitări! L-am citit cu sufletul la gură!!!
Ilona
trimis de ILONA în urmă cu 14 ani
invitati aici printul, poate isi cumpara o proprietate prin zona.....el tot cauta locuri uitate de lume, pitoresti.....
Interesant
trimis de IRISBUS în urmă cu 14 ani
Jaful ala de automotor l-am filmat si eu miercuri la Vatra Dornei. Oricum sa nu uitam faptul ca este un automotor modernizat in urma cu cativa ani totusi. Sa fi vazut voi cum arata unul clasa 77 nemodernizat.
Totusi ar trebui bagat un jaf de sageata albastra pe portiunea asta mai ales ca e neelectrificata.
Articol de nota 10!
trimis de CRISAMI2007 în urmă cu 14 ani
Felicitari pentru acest articol care ma fascinat ! Ar fi frumos ca din cand in cand sa faceti articole asemanatoare ...
:))
trimis de SIRJERKALOT în urmă cu 14 ani
Pe voi v-a fascinat articolul?! Pe mine m-a speriat. L-am citit cu patura la gura, ca pe o poveste horror. Ce reforma statului, institutii "performante".... aici gasesti esenta tata! Nu mai dati banii in parcurile de distractii pe "trenuletul groazaei", mergeti la vatra-dornei. Poate iesiti si mai ieftin laughing
DORNARO a răspuns în urmă cu 14 ani
din pacate pentru tine, nu ai inteles ce a vrut sa transmita autorul prin acest articol....esti cam negativist si superficial si vezi doar jumatatea goala, ca sa zic asa....daca ai fi parcurs traseul descris in articol, ai fi inteles ce am vrut sa zic.

Florin PAIU
trimis de ICS_SI_ZER0 în urmă cu 14 ani
Subscriu celor afirmate mai sus de catre carcotasii veseli ai urbei Suceava. Mi-a placut la nebunie articolul, asa articole sa tot citesti. Sunt placut impresionat dupa aceasta lecturare si vreau sa precizez ca ar fi bine daca s-ar mai face astfel de articole. Felicitari domnului jurnalist PAIU pentru acest frumos articol de ziar pe care pe unii ii induioseaza...
Sunt foarte fascinat de acest articol, unic as putea zice, in toata arhiva ziarului Monitorul: o zi din viata unui tren...
Respectele mele cele mai profunde, domnule jurnalist!
Pentru ,,SIRJERKALOT'
trimis de ANDREIA în urmă cu 14 ani
Te-a speriat articolul? Înainte de a îndruma pe cineva să meargă într-un loc, trebuie să mergi tu să vezi: însuşirile creaţioniste ale Ziditorului Lumii, armonia priveliştii din împrejurimi în derularea anotimpurilor ce se succed, mirosul parfumat al cetinii de brad, strălucirea apelor cristaline din axa branhianticlinalului, toate acestea te cheamă să mai mergi şi să îţi porţi pasul pe drumul de baladă, dar şi de glorie.
p.s. mergi la rezervaţia Moara Dracului-Roşu şi o să vezi ceva foarte horror: floarea carnivoră ( Roua Cerului), dacă ai curaj poţi să o atingi..... eu nu te-aş sfătui..... saint fiction nu?
SIRJERKALOT a răspuns în urmă cu 14 ani
Andreia, adu-mi o patura.happy
Amintiri din copilarie
trimis de GYGEL în urmă cu 14 ani
Cand am citit articolul mi-am adus aminte de copilarie si de vacantele petrecute la bunicii de la tara. . Mergeam pana la Dormesti cu trenul personal si de acolo pana la Vicsani era pus un automotor asemanator cu cel prezentat in articol. Daca acum 15 ani mi se parea un salt in trecut cand mergeam cu acel automotor , desi mergea incet si nu era confort imi placea de fiecare data traseul parcurs cu el. Nici nu imi imaginam ca mai circula vreunul in ziua de azi.
Pentru cei nostalgici :
trimis de KAMUN în urmă cu 14 ani
Obser ca in majoritatea comentariilor se face referire doar la calitatea articolului si la minunata privelste ce o poti admira parcurgand, desigur, traseul Vatra Dornei - Dornisoara. Articolul dezvaluie in schimb si o parte HORROR pe care o traiesc navetistii zilnic. Cam aiurea sa mergi cu un tren din 1900 toamna, la ora 4 dimineata, in frig care ocazional mai intalneste si cate un copac pe sine,ceea ce determina bineinteles intarzieri. Faptul ca in 2011 lumea inca mai calatoreste cu trenuri din 1940, spune multe despre tara in care traim.
DORNARO a răspuns în urmă cu 14 ani
Vagoanele fabricate la Uzinele Gh. Dimitrov, asa numitele "dimitroave" (pasionatii si cunoscatorii stiu la ce ma refer) sunt din 1933-1936 si mai circula uneori, le poti vedea si pe youtube.....si nu e nici o catastrofa....apropos, cu mocanita ai circulat vreodata? aia e si mai veche
SIRJERKALOT a răspuns în urmă cu 14 ani
@Dornaro, iti raspund aici si pt. mai sus. Apreciez faptul ca ai cunostinte despre garnituri de tren. Cu toate astea, scot in evidenta faptul ca are dreptate Kamun. El a sesizat foarte bine ce am vrut sa spun si a adaugat niste puncte de vedere corecte. Ai spus ca sunt negativist si superficial. Eu nu cred asta. Se prea poate ca tu sa confunzi notiunea de realist cu negativist. Ba din contra, cel care trateaza lucrurile superficial cred ca esti tu. Trimiterea catre Mocanita cu analogie la acest tren este absurda. Sunt "sigur" ca navetistii care merg prin frig, intuneric si lipsa de confort nici nu resimt aceste lipsuri, atata vreme cat au ocazia sa circule cu o "bucatica de istorie". Articolul, desi foarte epic si frumos, ar fi mai bine venit daca trenul ar fi comparabil cu Mocanita. In realitatea de fapt, suntem o tara care ne vrem europeana si cum a zis Kamun, "mergem cu un tren din 1900 toamna, la ora 4 dimineata, in frig". Singura diferenta este ca in 1900 toamna se circula mai repede pe calea ferata..infrastructura era mai buna. Si uite-asa, iarasi, nu putem privi lucrurile din perspectiva lor reala ci ne minunam de niste cuvinte scrise cu "maiestrie".
KAMUN a răspuns în urmă cu 14 ani
Dornaro, stiu ca nu iti voi putea schimba parerea, proasta evident, despre tara in care traiesti. Nici nu mi-am propus asta. Insa iti doresc sa mergi in fiecare dimineata (cel tarziu la 4:30) cu mocanita la scoala/serviciu ! Atunci probabil ca te vei trezi si tu la realitate!
Tren
trimis de DR2005 în urmă cu 14 ani
Automotorul e din 1940, dar motorul diesel, cutia de viteze si computerul de bord (!) sunt din 2009... e interesant sa mergi cu un automotor din 1940, dar care are motor conform cu normele Euro 3 (!). Totusi, nu inteleg de ce CFR Calatori a bagat si baga in continuare bani in automotoarele astea, mai ales ca multe din sectiile pe care circulau ori s-au inchis (a se citi furat, gen Gura Putnei - Nisipitu), ori s-au inchiriat unor operatori privati, care au venit cu materialul lor rulant.

Pentru Dornaro (9.1): Dimitroavele s-au produs intre 1943 si 1961 si ,,modernizate" prin '97 (scaune de plastic, WC turcesc s.a.). Ma indoiesc ca mai sunt in circulatie (in 2009 nu mai erau, poate le-or fi revizuit de atunci, desi nu vad logica).

Pentru Irisbus (3): Ce Sageata sa bagi la 30 de calatori? Ala e automotor de 120 de locuri si consuma cel putin dublu. Ti se pare rentabil?

Poate ca solutia ar fi intretinerea mai buna a liniei si mai multe perechi de trenuri. Ca automotorul ala are viteza maxima 70 km/h, dar nu-i foloseste la nimic daca are linia de 30 km/h si mai si sta aiurea prin unele statii.
Timpul de 500 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui video a expirat.